drommenomenliten

Alla inlägg under februari 2014

Av Jekka Nygren - 12 februari 2014 19:48

Som många redan har skrivit ut så har min älskade faster somnat in, allt gick så otroligt fort att vi inte riktigt kunnat hänga med i svängarna. Men nu är hon förhoppningsvis fri från smärtan! Saknar dig älskade faster men du har de bra där du är nu <3 


Något positivt i allt de tråkiga är att de 2 intervjuer jag har vari på har gått jättebra, väntar svar på flrsta men andra så ska jag börja gå bredvid på tisdag och de ser jag framemot! :-)  ich ett annat jobb ringde idagockså och var intresserade. Två timanställningar och de jag ej hlrt om var ett långtidsvik, en timanställning och sommarjobb så får se vad so händer när de rnger! :-) 


Nä nu får jag lägga mig och ta de lugnt för mår fortfarande inte hel hundra, vill må bra nu!!!! 



Puss och kram little friends <3


Av Jekka Nygren - 10 februari 2014 00:46

Jag tycker faktiskt att jag är ganska duktigt, gjorde min egna header i paint, den är inte helt perfekt men mig gör det inget för jag är nöjd ändå! Tycker de blev ganska cool, men får lära mig mer och avancera tills nästa byte haha, men klockan är snart 1 och jag pallar inte kludda mer.


Idag (igår) hade vi bara en lugn dag då vi varit vid huset och jobbade hela dagen och fixat, ja inte jag utan mannen min och mina svärföräldrar som vart här och hälsade på. Jag fick ju besöka vårdcentralen igen, andra gången då. Sänkan var 27 denna gången och 20 från första besöket. Blir nog ett besök till vrådcentralen denna veckan också då jag börjar nu få ont i halsen och i ena örat. Jag pallar inte mer nu, vill vara friskt.


Ja just många av er vet ju inte vad jag menar med huset men de är så att vi ska hyra ett hus och då har vi fått renovera lite i det såsom måla, lägga nytt golv och tapetsera. Inte i alla rum, de rummen som vi renoverar är köket, en liten "hall" och ett av sovrummena. Före och Efter bilder kommer upp så fort vi är färdiga! :D Och nu är det inte långt tid kvar innan vi flyttar in, de är ungefär bara 2 veckor. Kommer inte vara klar med renoveringen men tar efter hand vi kan och kan få lite hjälp med de sakerna vi inte riktigt klarar av själva! :D


Idag (imorgon måndag) beror på hur man ser det så ska jag på en arbetsrekrytering på ett jobb jag sökt, hoppas att på att det ska gå bra är så nervös inför detta men samtidigt ska det bli kul.  :)


Känsliga läsare varnas! (vill ni inte läsa om det min blogg delvis handlar om så sluta läs nu)

Börjar också bli nervös inför den här spolningen som ska göras. Ska ringa till gynmottagningen min första mensdag så ska jag få en tid ungefär 1 vecka senare. Men de jag har läst och hört så kommer det göra ont, men de är väl bara att gilla läget! De viktigaste är att vi får veta fullt ut vad som ska hända härnäst efter det.


Nä nu måste jag sova annars sover jag bort hela dagen i morgon och då missar jag ju rekryteringen och de vill jag ej göra! SÅ nu lämnar jag er folket! Godnatt och sov gott!


Kramar Angelika

Av Jekka Nygren - 9 februari 2014 23:31

Tycker min blogg är fruktansvärt tråkigt, dags att uppadatera och fixa till men vet inte hur? Någon som kan hjälpa mig? Kanske något bra program man kan lära sig eller någon som är duktigt på att fixa och har lust att hjälpa till??



Av Jekka Nygren - 8 februari 2014 10:36

Såja efter 30 minuters kö kom jag äntligen fram till vårdcentralen och nu fått en tid till 11:45 så får se om jag nu kan få hjälp mot min räliga hosta, jag orkar verkligen inte mer efter nästan tre veckors hosta är nu kroppen utmattad då jag ej fått mkt sömn, hostat väldigt mkt och nyser hela tiden. Fördelen är väl att magmusklerna jobbar ;) haha nä nu ät det nog bäst att jag börjar göra vid mig så jag inte missar tiden de tar ju en liten stund att köra!!

Ses senare folket!!!

Kramar Angelika

Av Jekka Nygren - 7 februari 2014 23:00

Är så trött på denna hostan nu, har druckit 4 (läs 3) olika hostmediciner men ingen hjälper, hostar så jag kräks (ursäkta), får ingen luft och kan inte sova på nätterna och gjort ont precis överallt och har snart haft den i 3 veckor och mamma börjar bli orolig så att de inte sätter sig på lungorna. Och när jag var på vårdcentralen i tisdag (snart 5 dagar sen) sa dem blir det inte bättre får jag komma tillbaka efter helgen. Så blir nog tyvärr att jag får åka in redan i morgon (hoppas jag fall jag får en tid) för jag står ut inte ut länge. Har ju så mycket annat som måste och ska göras såsom mina intervjuer och hålla på i huset och med flytt och allt! Vill bara vara frisk nu!!!

Och inte nog med detta så mår man inte bra psykiskt heller, dröjer 2 veckor tills jag träffar min kurator igen. Och känner verkligen att jag behöver prata med henne just nu, inte så många förstår hur man verkligen mår och sen är jag väl ganska dålig på att berätta och stå för det och låtsas gärna att allt är bra, men snart känns de som allt kommer att brista och att tills slut kommer jag stå ensam kvar för att jag stött bort alla.

Fick papper igår också om den undersökningen som jag väntat på, har ju inte fått något datum ännu utan att man skulle ringa den dagen man fick mensen (förlåt för alla detaljer) och sen göra undersökningen ca efter 1 vecka, så den är man nervös över vad den kommer att visa. Hoppas allt är bra så jag kan börja med tabletterna och då hoppas och hålla tummarna på att de hjälper!

Nä nu ska jag ta tag i lite saker här hemma sen måste jag försöka sova. Ska upp tidigt i morgon och ringa/åka till vårdcentralen och sen till huset (eller tvärtom på ordningen)

Godnatt folket, sov gott!


Kramar Angelika

Av Jekka Nygren - 6 februari 2014 20:07

Hej mina vänner!

Tänkte nu i detta inlägg berätta lite mer ihop hur det ligger till.

Ja som ni förstår namnet på bloggen så har vi drömt om en liten nu ett bra tag och fortfarande har inget hänt.

Vi började ganska tidigt av att försöka skaffa barn så jag har/haft cellförändringar sedan jag var 19 år och fick då också reda på att jag har detta virus som man får livmoderhalscancer av, drf rekommenderade min läkare att vi inte skulle vänta allt för länge efter vi gift oss med att skaffa barn för att det skulle kunna ta långt innan vi blev gravida och så är det, efter ett år och inget hade hänt hörde vi av oss till en privatklinik för att utreda oss men fick ingen vidare hjälp där. Idag har det gått två år sedan vi började försöka och är vi är väl nästan i slutskedet av den andra pågående utredningen om varför vi inte blivit gravida och det var ju pågrund av mig som jag skrev i förra inlägget så har jag en sjukdom som heter PCO (vill ni veta vad den handlar om så kan ni kan kolla på 1177, för där förklarar de nog bättre av vad den handlar om) och den gör att jag inte kan bli gravid utan medicinsk hjälp. Så nu väntar vi på att jag ska göra en undersökning (förmodligen den sista) där de kommer spruta om kontrast i min livmoder och då kolla via ultraljud hur min livmoder och hur mina äggstockar och äggledare fungerar och om de fungerar som de ska. Gör de det så sa läkaren att jag skulle börja äta några tabletter som heter pergotime (googla också på dessa, för jag kan intr riktgt förklara hur de funkar) men funkar inte livmodern. Äggstockarna och äggledarna som de ska kommer de att bli IVF alltså provrösbefruktning och de blir de en sådan stor och lång process att jag vet inte om jag orkar göra det så mina förhoppningar och önskningar är att allt ska fungera så vi kan börja på pergotime och då har vi förhoppnings vis en bebis i slutet av detta året eller i början av nästan! Och vi längtar ju så efter att få bli föräldrar och har gjort de sedan den dagen vi beslutade att vi skulle försöka bli gravida även om vi inte varit gifta så länge! Men nu äntligen känns fde som allt faller på plats för vår del med att jag är färdig med skolan, körkortet och har ickså snart förhoppningsvis ett jobb, så nu saknas de ju bara detta lilla livet som kommer göra allt fantastikt. (Ja jag vet att de inte alltid är lätt med ett barn)

Förlåt för ett rörigt inlägg men behövde väl mest bara skriva av mig lite!!!

Kommer snart tillbaka!!!

Kramar Angelika

Presentation


Gift 25 årig tjej. Bloggar om livet med PCO, längtan av en liten bebis och kampen om att gå ner 25 kg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards