drommenomenliten

Direktlänk till inlägg 6 februari 2014

Uppdatering och genomgång

Av Jekka Nygren - 6 februari 2014 20:07

Hej mina vänner!

Tänkte nu i detta inlägg berätta lite mer ihop hur det ligger till.

Ja som ni förstår namnet på bloggen så har vi drömt om en liten nu ett bra tag och fortfarande har inget hänt.

Vi började ganska tidigt av att försöka skaffa barn så jag har/haft cellförändringar sedan jag var 19 år och fick då också reda på att jag har detta virus som man får livmoderhalscancer av, drf rekommenderade min läkare att vi inte skulle vänta allt för länge efter vi gift oss med att skaffa barn för att det skulle kunna ta långt innan vi blev gravida och så är det, efter ett år och inget hade hänt hörde vi av oss till en privatklinik för att utreda oss men fick ingen vidare hjälp där. Idag har det gått två år sedan vi började försöka och är vi är väl nästan i slutskedet av den andra pågående utredningen om varför vi inte blivit gravida och det var ju pågrund av mig som jag skrev i förra inlägget så har jag en sjukdom som heter PCO (vill ni veta vad den handlar om så kan ni kan kolla på 1177, för där förklarar de nog bättre av vad den handlar om) och den gör att jag inte kan bli gravid utan medicinsk hjälp. Så nu väntar vi på att jag ska göra en undersökning (förmodligen den sista) där de kommer spruta om kontrast i min livmoder och då kolla via ultraljud hur min livmoder och hur mina äggstockar och äggledare fungerar och om de fungerar som de ska. Gör de det så sa läkaren att jag skulle börja äta några tabletter som heter pergotime (googla också på dessa, för jag kan intr riktgt förklara hur de funkar) men funkar inte livmodern. Äggstockarna och äggledarna som de ska kommer de att bli IVF alltså provrösbefruktning och de blir de en sådan stor och lång process att jag vet inte om jag orkar göra det så mina förhoppningar och önskningar är att allt ska fungera så vi kan börja på pergotime och då har vi förhoppnings vis en bebis i slutet av detta året eller i början av nästan! Och vi längtar ju så efter att få bli föräldrar och har gjort de sedan den dagen vi beslutade att vi skulle försöka bli gravida även om vi inte varit gifta så länge! Men nu äntligen känns fde som allt faller på plats för vår del med att jag är färdig med skolan, körkortet och har ickså snart förhoppningsvis ett jobb, så nu saknas de ju bara detta lilla livet som kommer göra allt fantastikt. (Ja jag vet att de inte alltid är lätt med ett barn)

Förlåt för ett rörigt inlägg men behövde väl mest bara skriva av mig lite!!!

Kommer snart tillbaka!!!

Kramar Angelika

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jekka Nygren - 11 mars 2016 22:20


Känsliga läsare varnas!! :) Ja jag hade inte jätte tydliga tecken på att den skulle starta hade haft lite mensvärk några kvällar innan men försvunnit direkt när man sovit och vaknade på morgonen. Hade misstänk slempropp som gått några veckor inna...

Av Jekka Nygren - 11 mars 2016 08:16


Ja nu har jag varit dålig igen på att skriva här inne! Haha men de har varit svårt att hitta tid och sen har jag väl inte riktigt haft lust då massa annat har hänt! :) Sist jag skrev så berättade jag att de var äntligen våran tur att få äran att ...

Av Jekka Nygren - 3 november 2015 20:46

Ja så dålig på att uppdatera här fast jag jag har appen i mobilen! Men måste verkligen försöka bli bättre, har ändå en hel del som är nyfikna på vad som händer!! Men kan säga som så att våran dröm har blivit vi sann precis som det står i rubr...

Av Jekka Nygren - 2 juni 2015 19:28

Hej mina vänner! nu har jag varit dålig på att uppdatera igen, har mkt att skriva om men svårt att hitta orden och komma fram till vad jag vill ha sagt, så därför det blir sådana otroligt långa hopp! Men som min rubrik lyder så vandrar vi på en...

Av Jekka Nygren - 4 mars 2014 17:27

Som titeln lyder så ger jag upp nu för jag orkar inte verkligen inte kämpa mer!!! Jag vill inte!!! Varför händer allt mg?! ...

Presentation


Gift 25 årig tjej. Bloggar om livet med PCO, längtan av en liten bebis och kampen om att gå ner 25 kg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards